A Saroléa a legrégibb belga motorgyár, mely januárban jelentette be, hogy ötven év szünet után idén visszatér.
A Saroléa a Bridgestone-nal kötött fejlesztésről és támogatásról szóló megállapodást, Battlax V02 verseny slickkel indul.versenysportba. Bár a visszatérés pontatlan kifejezés: mostantól a klasszik benzines helyett az elektromos motorokban éreznek kihívást, az Isle of Man TT Zerón és az FIM eRoad Racing sorozatában terveznek rajthoz állni.
A partnerség kezdeményezése kiemeli a Bridgestone elkötelezettségét a jövőbeli mobilitás iránt. Ezt támasztja alá a társaság hosszú távú környezeti jövőképe, amely elsősorban ökológiai védelmét, az erőforrások megőrzését és a CO2-kibocsátás csökkentését.
A Saroléa SP7-et egy 400 Nm-es, 180 lóerős motor hajtja, ami 250 km/h sebességre tudja felgyorsítani a majdnem teljes egészében karbonból készült, 200 kilós motort. Kuplung nincs rajta, és sebességből is csak egy. Nulláról százra 2,8 másodperc alatt tud felgyorsulni.
Azért, mert az elektromos technológia a jövőbe mutat, nem törvényszerű, hogy minden elektromos motor futurisztikus külsőt kapjon, a Saroléa SP7 által megidézett steampunk stílus tökéletesen megteszi. Egyszerű, szép és igencsak feltűnő.
Az Isle of Man TT Zerón Robert Wilson lesz a csapat pilótája. Céljuk egyelőre célba érni mindkét versenyen.
Utolsó kommentek