Gumidoki

A gumidoki gumis szakmai blog sok hasznos tanáccsal, hírrel és szakmai tapasztalattal.

Utolsó kommentek

Takarékos Bridgestone nagy robogókra

2014.05.14. 09:01 nagyiteam

img_sc_02.jpgA Bridgestone kis gördülési ellenállású Ecopia abroncstípusával egészítette ki maxi-scooterekhez kifejlesztett Battlax SC gyártmánysorát. Az új Battlax SC Ecopia megtartva a Battlax SC alap-gyártmánysorára jellemző magas szintű kezelhetőséget, stabilitást, kopás-élettartamot és kényelmet,azonban a 15%-os gördülési ellenállás-csökkenésnek köszönhető nagyobb üzemanyag-hatékonyságból adódó előnyt.

“Az új Battlax SC Ecopia típusú abronccsal a maxi-scooterek vezetői üzemanyagot takaríthatnak meg, de így is teljesen megbízhatnak a termékben és élvezhetik az utazást”- mondja Vincent Van Houtte, a Bridgestone Europe Motorcycle Tyre Products. 

Kisebb energiaveszteség az abroncsokban

A Bridgestone azzal csökkentette a Battlax SC Ecopia típusú abroncsának üzemanyag-fogyasztását, hogy három olyan tényezőn dolgozott, amely közvetlen kihatással van az abroncs gördülési ellenállására: az összetétel, az abroncs alakja és szerkezeti kialakítása. A gördülési ellenállás az az erő, amely az abroncs forgása ellenében hat és ez elsősorban az abroncs deformálódása és annak forgása során képződő hő következtében keletkező energiaveszteség miatt lép fel. Minél kisebb a gördülési ellenállás, annál kisebb energia szükséges az előrefelé történő mozgatáshoz, ami kisebb üzemanyag-fogyasztáshoz vezet.

A Battlax SC Ecopia szilika-összetétele a Bridgestone tulajdonát képező Nano-Pro Tech™ technológiát alkalmazza. Ez molekuláris szinten működik, mégpedig azért,hogy csökkentse a különböző összetevők közötti belső súrlódás okozta hőt, ezáltal csökkentve az energiaveszteséget és a gördülési ellenállást.

Az abroncs alakjának és szerkezeti kialakításának optimalizálása tovább csökkenti ezt az energiaveszteséget, az abroncsnak forgás közben történő deformálódásának csökkentésével. A Bridgestone jól bevált egy-spirálöves szerkezetű és nagy szakító szilárdságú szuper-bordázatú abroncsa segít hűvösen tartani a futási hőmérsékletet a futófelület alakja deformálódásának visszafogásával, eközben megtartva a nagy tapadó-képességet, a stabilitást és a futásteljesítményt.

Bizonyított üzemanyag-hatékonyság

Az átfogó jellegű házi tesztek igazolták, hogy a Battlax SC Ecopia típusú abroncs ugyanolyan magas szintű nedves és száraz útfelületi kezelhetőséget, stabilitást, kényelmet és kopás-élettartamot ér el, mint a Battlax SC típusú, de 15%-kal kisebb gördülési ellenállás mellett.

A Battlax SC Ecopia típus Európában 120/70R15M/C 56H méretű első abroncsokként, 160/60R14M/C 65H és 160/60R15M/C 67H méretű hátsó abroncsokként lesz kapható 2014 januárjától. A megcélzott scooterek a következők: BMW C 600 Sport, C 650 GT és az új elektromos C Evolution; Suzuki AN 650 Burgman; Yamaha TMAX.

A Bridgestone környezetvédelem iránti elkötelezettségének része

Az Ecopia típusú abroncs a Bridgestone kis gördülési ellenállású, üzemanyag-hatékony gyártmánysora, amely Európa-szerte kapható a személygépkocsi- és teherkocsiabroncs-piacon. A Bridgestone környezetvédelmi küldetése három fő pillérre épül: harmónia a természettel; az erőforrások gondos felhasználása és a CO2 kibocsátások csökkentése. Az abroncsok üzemanyag-hatékonyságának növekedése jelentősen hozzájárul a CO2 kibocsátások csökkentéséhez. Egy adott abroncs élettartama alatt a jármű teljes károsanyag-kibocsátása teszi ki az abroncs teljes CO2 kibocsátásának nagy részét. Ezért a kisebb üzemanyag-fogyasztásnak jelentős ökológiai hatása van.

A Battlax a Bridgestone kiváló minőségű motorabroncs gyártmánysora és Európa-szerte vezető radiálabroncs-márkánk számít. A Battlax abroncstechnológia nagy része a MotoGP versenyből származik, amely a világ első motor-bajnokságsorozata, és amelyben a Bridgestone 2002 óta vesz részt. Az utóbbi öt évben a Bridgestone volt a MotoGP hivatalos abroncsszállítója.

A bejegyzés trackback címe:

https://gumidoki.blog.hu/api/trackback/id/tr526161065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása